•  Online sedan 2014
  •  Lev. 2-5 vardagar
  •  Fri frakt fr.990:- DHL Postnord
  •  Online sedan 2014
  •  Lev. 2-5 vardagar
  •  Fri frakt fr.990:- DHL Postnord

  1: Köpvillkor

Våra priser är angivna i Svenska Kronor SEK och inkluderar moms (såvida du inte valt att visa utan moms). Angivna priser gäller till leveransadress i Sverige och köp görs i svensk valuta SEK. Minsta ordervärde är för närvarande 150:- inkl. moms. Kunder med adress utanför Sverige är välkomna att kontakta kundtjänst för annat fraktpris. 

Vid beställning träffas avtal om köp när du bekräftar ditt köp i kassan. Du får därefter en orderbekräftelse skickad till den epostadress du angett. Beställda produkter förblir Home i Home Interior of Scandinavia AB´s egendom till dess att varorna är betalda.

Efter bekräftad beställning kan pris endast förändras om det uppstår omständigheter helt utanför Home i Home Interior of Scandinavia AB´s kontroll (ex: naturkatastrof, mobilisering mm) samt vid uppenbart fel i det angivna priset.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits (vid exempelvis kampanj/rea där maxantal per kund/hushåll tydligt framgår) eller vid tekniska fel.

Beställda varor skickas från vårt lager och vill du göra förändringar så måste detta göras innan din order behandlas och skickas från oss. Därför är det viktigt att du kontrollerar den orderbekräftelse som skickas till dig omgående och att om du då upptäcker eventuella felaktigheter på din order direkt kontaktar vår Kundtjänst för att om möjligt ändra din order. Förändringen gäller efter att vi bekräftat dessa till dig. 

Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person

 

  2: Öppet Köp

Till Privatperson

Vi erbjuder 30 dagars Öppet köp, räknat från inköpsdatum på alla köp. Förutsättningen är att varan ej är använd, att den är i originalskick och i sin originalförpackning (om sådan funnits vid leveransen till dig). Detta inkluderar alla etiketter, labels och streckkoder. Samt att din retur returneras emballerad på samma vis som du emottagit den. Behåll därför originalemballage tills dess att du är säker på ditt köp, då många av våra varor behövs emballeras extra väl för att inte riskera fraktskador vid retur. Tänk på att du som kund står för risken om varan skadas eller försvinner när den skickas tillbaka till oss. 

Vid retur står du som kund för fraktkostnaden till vår adress. Home i Home Interior löser EJ ut paket mot postförskott eller andra uthämtningskostnader. 
Vi kan också hjälpa dig med returbokning via vårt fraktavtal hos DHL. Du får då en fraktetikett skickat via mail, som du tejpar på försändelsen. Paketet lämnar du in på DHL Service Point. Fraktavgiften debiteras oss och vi drar då istället av motsvarande summa från returbeloppet.

Om du själv ordnar med retur så kom ihåg att bifoga Ordernummer, Namn, Adress, Tfn och Epost i försändelsen. Om du vill, kan du använda konsumentverkets ångerblankett (klicka på länken). 
Paketet skickar du till:

          Home i Home Interior of Scandinavia AB​

          Returer

          Industrigatan 1 

          386 32 FÄRJESTADEN

OBS! Detta förfarande gäller för retur vid öppet köp. Vid fraktskador eller annan typ av reklamation, vänligen se respektive avsnitt för dessa. Återbetalning/Kreditering sker alltid i första hand till det ursprungliga betalsättet och först efter att vi emottagit och godkänt returen. Vi förbehåller oss rätten att göra prisavdrag på din retur om skicket på varan inte längre uppfyller kravet om "nyskick/oförändrat originalskick"

Till Företag

Vid Företagsköp tillämpas "Köplagen" och eventuellt "öppet köp" eller returrätt gäller efter överenskommelse

 

dhl postnord Hemshopen.se

  3: Leveransvillkor (DHL / Postnord / Utlämning från vårt Lager)

Vid leverans från oss kan du välja DHL Service Point (Utlämningsställe), DHL Hempaket (Hem till dörren) eller Avhämtning vårt lager.

dhl
DHL - Service Point Utlämningsombud (Standardval) (24-05-13 15:00)

Ditt paket skickas till närmsta DHL utlämningsställe (OBS - DHL Har ändrat til 7 kalenderdagars "liggtid" hos ombud). Första kalenderdag räknas från och med dagen för första avisering.
Pris 79:- och helt fraktfritt från 990:- i varuvärde
Leveranstid är normalt 2-5 vardagar, men med 1 extra dag till norra Sverige (Norr om Sundsvall). Under högsäsong kan också ytterligare 1 dag tillkomma.
Du blir aviserad via SMS (till mobilnumret du angivit i samband med ditt köp) när din försändelse har anlänt till ditt DHL-ombud.
Ditt paket kommer att ligga 7 dagar hos ombudet - om det inte har hämtats av mottagaren innan dess kommer försändelsen att returneras som ett "Ej uthämtat paket" med avgift som betalas av dig som kund (Se separat avsnitt gällande detta)

Undantag -> Vissa DHL Servicepoint på en del orter i glesbygd får endast sina leveranser 1-2 dagar i veckan. Den totala leveranstiden kan då förändras. Fråga gärna ditt lokala DHL-ombud huruvida detta kan komma att påverka leveranser till dig.

dhl
DHL - Paket Hemleverans 

Din försändelse levereras till din adress och fram till din dörr.
Pris 299:- 
DHL kontaktar dig när paketet anlänt till närmsta DHL Terminal (via epost, sms eller telefon). Du får då valalternativ för dag och tid DHL kan leverera till din adress och ni bestämmer tillsammans när leverans kan ske. Då denna kontakt måste ske innan leverans medför detta oftast några extra dagar för leverans
Leveranstid är normalt inom 3-6 vardagar. Notera att antalet dagar och tider att välja mellan kan skilja mycket mellan stad och landsbygd och att detta i sin tur kan komma förlänga leveranstiden. Kontakta gärna DHL för frågor kring leverans till din adress.
Notera att vissa produkter är för stora för att skickas via DHL Service Point och kommer då istället skickas via DHL Hempaket helt utan kostnad. Detta står i beskrivningen av aktuella produkter. 

dhl
DHL - Företagspaket (Endast företag)

Din försändelse levereras till företagets adress

Pris 100:- exkl.moms (125:- inkl. moms)
Leveranstid är normalt 2-4 vardagar, men med 1 extra dag till norra Sverige (Norr om Sundsvall). Under högsäsong kan också ytterligare 1 dag tillkomma.
 

postnord
Postnord - Paket (Service Point)

Ditt paket skickas till närmsta Postnord utlämningsställe. Paket ligger normalt max 7 kalenderdagar hos ombud räknat från och med dagen för första avisering.
Pris 79:- och helt fraktfritt från 990:- i varuvärde
Leveranstid är normalt 2-5 vardagar, men med 1 extra dag till norra Sverige (Norr om Sundsvall). Under högsäsong kan också ytterligare 1 dag tillkomma.
Du blir aviserad via SMS (till mobilnumret du angivit i samband med ditt köp) när din försändelse har anlänt till ditt DHL-ombud.
Ditt paket kommer att ligga 7 dagar hos ombudet - om det inte har hämtats av mottagaren innan dess kommer försändelsen att returneras som ett "Ej uthämtat paket" med avgift som betalas av dig som kund (Se separat avsnitt gällande detta)

Undantag -> Vissa utlämningsombud i glesbygd har inte dagliga leveranser och den totala leveranstiden kan då förlängas med ytterligare någon till ett par dagar. Fråga gärna ditt lokala ombud huruvida detta kan komma att påverka leveranser till dig.
 

Hemshopen.se
- Avhämtning vårt lager - Färjestaden Öland, Industrigatan 1 (Kontorstid helgfria vardagar) Kostnadsfritt  0:
Avhämtning kostar 0:-, men ett belopp motsvarande vanlig leverans (79:-) behöver vara med genom kassan. Detta belopp tas sedan bort av oss inför leverans och kommer inte finnas kvar hos Klarna när köpet väl aktiveras sedan - Obs detta gäller köp med varuvärde upp till 990:- - över detta så kommer det att stå 0:- redan i kassan.

Vi har tidigare dessvärre fått en större mängd "felklick" på detta leveransalternativ då det kostade 0:-i kassan. Folk från landets alla hörn som "råkat" ändra förvalt fraktalternativ som kostar mer, till detta då det stod 0:- genom kassan. 
Dessa fel innebär administrativt arbete i mängder, men framför allt problematiskt då det inte är möjligt att "lägga till" eller ändra en kundbeställning så att köpbeloppet ökar/ändras uppåt hos Klarna. Klarna släpper inte längre igenom sådana förändringar och köpet måste istället tas bort och sedan göras om av kund. 
Däremot Tvärtom, att ta bort ett belopp är enkelt och går på några sekunder och därför gör vi detta så snart vi fått bekräftat att du avser att hämta din beställning hos oss och inte råkat "klicka fel" när din adress istället är långt från Öland :-) . På detta sätt kan ett sådant felklick lätt justeras till rätt fraktsätt och beloppet motsvarande leveransen kommer att ligga kvar.

Du hämtar din beställning direkt från vårt lager på industriområdet i Färjestaden. Du blir aviserad via epost när din beställning är klar att hämtas. Din följesdel/kvitto kommer att ha det ändrade beloppet där frakten är satt till 0:-



- Transportrisk

Home i Home Interior står för transportrisken när vi skickar paket vilket innebär att vi ersätter dig vid en eventuell FraktskadaViktigt att du som kund alltid synar ditt paket direkt när du hämtar ut det och att eventuella skador på ditt paket direkt noteras av utlämningsstället. Se mer info under Fraktskador.
Du som kund står för transportrisken vid en eventuell retur till oss.

- Eventuella fel / undantag

Leveranstider beskrivna ovan gäller under förutsättning att varorna du köper finns i lager samt att inget utanför Home i Home Interiors påverkan händer som kan komma att påverka leveranstid. Aktuell lagerstatus framgår alltid i vår webshop och om varan ej finns i lager så ska den ej heller gå att köpa.
Om det ändå pga tekniskt fel eller felaktigt saldo blir så att du lyckas köpa en vara som ej finns i lager, kontaktar vi dig för att komma överens om ett av alternativen nedan. Du som kund bestämmer vilket alternativ som passa dig bäst:

     1. Orderraden annuleras
     2. Hela ordern annuleras
     3. Orderraden byts mot annat likvärdigt alternativ enligt kunds önskemål
     4. Vi beställer hem en ny likadan vara, men med längre leveranstid - innehåller din beställning fler varor, skickas din försändelse när alla varor finns på lager

Har du emottagit en beställning som är felaktigt expedierad anmäler du detta snarast möjligt till vår Kundtjänst. En ny korrekt leverans kommer då skyndsamt att skickas till dig utan extra kostnad. Vi skickar fraktetikett som du tejpar på paketet du har fått fel. Detta paket lämnar du sedan in på DHL i samband med att du hämtar den nya korrekta försändelsen.

Force Majeure
Home i Home Interior of Scandinavia AB är ej ansvariga för skada eller försening som beror på någon typ av myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen förhindrar eller försvårar Art Trade Ölands fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till en onormalt hög kostnad.

 

 

  4: Ej uthämtade paket / Ej tillgänlig vid hemleverans

För ej utlösta paket debiterar/fakturerar vi f.n. 299kr för uppkomna hanteringskostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut din aviserade beställning så fort som möjligt och senast inom 7 dagar från det att din försändelse ankommit till ditt närmsta DHL Service Point eller Postnord utlämningsombud. (OBS! Notera att paket normalt ligger MAX 7 kalenderdagar hos ombud). Första kalenderdag räknas från och med dagen för första avisering. Ex: Får du första avisering på en måndag, behövder du hämta paketet senast söndag.

Vid hemleverans kommer du och transportören överens om leveranstillfälle och då behöver du finnas tillgänglig för att leverans skall kunna vara möjlig. Finns du inte tillgänglig vid överenskommen tidpunkt kommer fraktbolagets avgift för utebliven leverans/extra utkörning att debiteras dig som kund

 

 

  5: Fraktskador

Viktigt - Syna ditt paket redan vid utlämningsstället efter synliga skador på kollit. Notera allt från revor och hål till deformerade paket. Detta behöver du då säkerställa att utlämningsstället noterar i samband med utlämningen.
Om det sedan skulle visa sig att innehållet blivit skadat så är denna notering viktig, då den friskriver dig som kund från att ha kunnat orsaka skadan efter det att utlämning skett.
Tänk på att om du signerar vid utlämning eller låter utlämningsstället scanna in ditt idkort utan att notering görs, så är detta likställt med att försändelsen ser OK ut vid utlämningstillfället.

Vid fraktskada måste detta anmälas omgående till vår kundtjänst. För att vi skall kunna reklamera skadan som en transportskada behöver vi göra detta till DHL 1-3 dagar efter att varan mottagits. Detta gäller även vid dold fraktskada som du inte kunnat se vid utlämningstillfället.
Ta bilder på skadat emballaget och skadad vara så att det tydligt framgår skadans omfattning och maila dessa till vår kundtjänst. Bifoga ordernummer, namn, adress, epost och en kort beskrivning av skadan. Spara allt emballage som kom med varan tills varan antingen blivit hämtad eller att vi meddelat annat.

Vi ersätter alltid transportskada med en ny likadan vara. Finns inte sådan i lager för omgående leverans så kommer vi överens om alternativ tillsammans med dig som kund. Exempelvis full kreditering, annan vara, eller att vi beställer hem en ny likadan vara från leverantör.

 

 

  6: Reklamationer        

Vi kontrollerar noggrant alla våra varor innan de plastas in/emballeras för frakt. Vi är också väldigt noggranna med att det så tydligt som möjligt framgår i både bilder och text vad du som kund skall kunna förvänta dig kvalitétsmässigt av varje artikel vi säljer.

Trots detta kan vi ändå naturligtvis missa något som gör att du som kund har anledning att vilja reklamera din vara eller ställa frågor rörande kvalitéten. Vid reklamation tar du bilder där det tydligt framgår vad du upplever är fel och skicka dessa via epost till:

kundtjanst@hemshopen.se - Skriv "Reklamation" i ämnesraden samt en tydlig beskrivning av felet i meddelandet. 

Är du osäker eller bara vill fråga är du naturligtvis alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst med din förfrågan innan du tar dig tid att fotografera och skicka bilder.

Har du köpt till DHL Hempaket, så ordnar vi hämtning av varan hemma hos dig, vid godkänd reklamation. Har du fått din beställning levererad via DHL Service Point så mailar vi fraktetikett till dig vid godkänd reklamation. Denna tejpar du på paketet som du sedan lämnar in där du hämtat ut det. Kund ombesörjer emballering - Viktigt att emballera varan väl då ytterligare skador som uppstår pga dålig emballering kan resultera i avdrag av krediteringen.
Notera att vid godkänd reklamation förbehåller vi oss alltid rätten att byta ut felaktig vara till ny likadan men korrekt vara. Om ny likadan vara inte finns att tillgå kommer du att erbjudas full kreditering. Skulle ditt önskemål i ett sådant läge vara en annan lösning än retur och full kreditering så är vi alltid öppna för att "skräddarsy" en lösning.
Det viktiga för oss är att Du som kund blir nöjd.

 

  7: Personuppgiftslagen (PUL)

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

  8:Utskick via E-post / SMS  

Den epostadress samt det mobilnummer du anger i kassan kan komma att användas för avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din beställning från hemshopen.se. Vi skickar inte nyhetsbrev, reklam eller annan kommersiell information till varken mobil eller epost, såvida du inte aktivt själv valt detta.

Har du gjort en beställning på hemshopen.se men ej fått någon orderbekräftelse. Börja med att titta igenom eventuella skräppost-filter i ditt epostprogram. Om orderbekräftelse hamnat där - markera som trovärdig avsändare så att nästa avisering når fram. Om ingen orderbekräftelse kan hittas vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

  9: Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi har alltid som målsättning att i första hand tillsammans med dig som kund lösa alla eventuella reklamationer på våra produkter eller mot oss som företag på ett så smidigt och enkelt sätt som möjligt. 
Vi följer naturligtvis Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

  10: Betalsätt

Klarna / Kustom - Namnbyte - 2024 Delar Klarna sitt bolag i 2 delar - 1 Som står för den fortsatta tekniska utvecklingen och själva betallösningen - som också behåller namnet "Klarna" och en del som står för kassalösningen för oss ehandlare - och det betalsätt du som kund möter i ehandeln. Denna delen av bolaget byter namn till "Kustom" - men är alltså samma kassalösning du som "Klarna"-användare är van att använda och känner dig trygg med.

- Kustom (Klarna) Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Kustom Checkout de betalningsalternativ som Klarna kan erbjuda dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning, direktbetalning via bank eller Swish.

 

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 30 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

 

- PayPal

Med PayPal kan du handla enkelt och säkert i tusentals butiker på nätet med bara din epostadress och ditt lösen. Du för snabbt och enkelt in pengar på ditt PayPal-konto via din internetbank och är sedan redo att handla via ditt PayPal-konto. Skaffa PayPal konto gratis på www.paypal.se

 

- Bankgiro / Förskottsbetalning (Swish)

Med Bankgiro/förskottsbetalning betalar du dina varor via vårt Bankgiro-nummer och när vi ser att betalning inkommit så skickar vi din beställning. Det brukar normalt ta 1-2 bankdagar innan vi kan se att pengarna inkommit vilket då påverkar den totala leveranstiden.
Efter att du genomfört din beställning i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga.
(Räkna med 2 dagars extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Det går även att Swisha direkt till oss när du valt detta betalsätt. Swish nr är: 123 11 43 023 (Home I Home Interior of Scandinavia AB) - Skriv ditt ordernummer som meddelande.

Produkter

Handla

Information